
Projekt to gra zręcznościowa inspirowana Flappy Bird, działająca na Arduino z wyświetlaczem OLED. Gracz steruje ptakiem, unikając rur i zbierając monety, które zwiększają wynik oraz dają bonusy (spowolnienie, ochrona, podwójne punkty). Trudność rośnie wraz z wynikiem. Gracz wybiera poziom trudności, a rekord zapisywany jest w EEPROM. Projekt zrealizowano z pomocą AI. Autorzy: Mikołaj Czerniec, Patryk Dąbrowski.
1. Płytka Arduino UNO
2. Konsolka
Projekt polega na stworzeniu prostej gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną grą Flappy Bird, działającej na mikrokontrolerze Arduino z wykorzystaniem wyświetlacza OLED. Gracz steruje ptakiem, który stale opada pod wpływem grawitacji, wykonując skoki przyciskiem w celu unikania przeszkód w postaci rur. Przejście przez każdą parę rur zwiększa wynik, a dodatkowe punkty można zdobywać zbierając monety pojawiające się między rurami. Niektóre monety, poza punktami, tymczasowo spowalniają tempo gry, chronią gracza przed uderzeniem, bądź sprawiają, że punkty mnożone przez dwa, ale przez swoje usytuowanie mogą zwiększać ryzyko porażki. Wraz ze wzrostem wyniku gra automatycznie zwiększa trudność, poprzez przyspieszenie przesuwania się rur, zmniejszenie odstępów oraz skrócenie czasu między pojawieniem się kolejnych przeszkód. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz ma możliwość wyboru jednego z trzech poziomów trudności (łatwy, średni lub trudny) za pomocą dodatkowych przycisków, co wpływa na parametry startowe gry, takie jak prędkość czy wielkość szczelin. Gra zapisuje również rekord punktowy w pamięci EEPROM, co pozwala na jego zachowanie po ponownym uruchomieniu urządzenia. Projekt został zrealizowany z pomocą sztucznej inteligencji. Autorzy: MIkołaj Czerniec, Patryk Dąbrowski



ZIP poniżej