Jest to robotyczna platforma gąsienicowa o amortyzowanym podwoziu, wytworzona niemal w pełni poprzez technologię FDM druku 3D. W skład projektu wchodzi również pilot z dwoma joystickami. Robot ten może poruszać się w dowolnym kierunku, skręcać, a także obracać się w miejscu, o jego ruchu decyduje użytkownik, zadając komendy poprzez pilota. Platformę tę można szeroko rozwijać, np. dodając jej obrotową głowicę z czujnikiem odległości lub ramię.
1. Płytka Arduino DUE
2. Płytka Arduino MEGA
3. Dowolny dwukanałowy oraz dwukierunkowy sterownik silników DC
4. Dwa silniki DC (~6-8V)
5. Akumulator LiPO 2S (7.4V)
6. Joysticki
7. 2kg filamentu do druku 3D PLA
8. Przewody raster 2.54 (Ż-M, Ż-Ż, M-M)
9. Przewody zasilające oraz wszelkie złącza
10. Łożyska kulkowe
11. Amortyzatory modelarskie
12. Gwintowany pręt
13. Zestaw śrub M5
14. Nakrętki M5 (w tym samohamowne)
15. Pręt mosiężny (D: 2mm)
16. Koszulki termokurczliwe
17. 2x Moduł NRF24L01+
1. Drukarka FDM 3D
2. Lutownica
3. Cążki obustronne
4. Piła do metalu
5. Klucze imbusowe/śrubokręty
Ruch robota odbywa się poprzez wzmacnianie sygnału PWM nadawanego przez płytkę Arduino Due zamontowaną na pokładzie, po wzmocnieniu przez sterownik sygnał przekazywany jest na silniki DC z przekładniami, pozwalającymi uzyskać wysoki moment obrotowy wałów napędowych. Zadawanie komend robotowi odbywa się za pomocą pilota, obecna w nim płytka Arduino MEGA odbiera odczyt analogowy z potencjometrów, przeskalowuje go z formatu 0-1024 na format Byte 0-255, a następnie w postaci struktury danych za pomocą modułu NRF24L01+ przesyła wszelkie informacje na bliźniaczy moduł podłączony do płytki Arduino Due, mieszczącej się w robocie, która dekoduje odczyt i realizuje komendy, przesyłając sygnał PWM na silniki. Kiedy chcemy, by robot zmienił kierunek na danej gąsienicy, musimy przesunąć odpowiedni jej drążek do zewnątrz, wtedy płytka obecna na pokładzie robota otrzymuje o tym informację i zmienia stan na kierunkowym pinie sterownika silników - zmienia on wtedy polaryzację wyjść na danym kanale - silnik zaczyna obracać wałem w przeciwnym kierunku.
Poprzednia wersja projektu, którą można zobaczyć w ostatnim, poruszała się autonomicznie, odbierając informacje o przeszkodach z trzech czujników ultradźwiękowych.
ZIP poniżej